sâmbătă, 29 mai 2010

PANGASIUS-un peste care nu trebuie mancat.

După o zi de serviciu, am condus mai mult din plictiseală până la unul din magazinele de unde cumpărăm mâncare în America, căci era vineri şi oricum aveam chef de peşte. Târgul părea imposibil de refuzat: peşte alb congelat, pentru doar 4,99/Lbs, mai puţin decât jumătate din preţul oricărui alt peşte vândut în magazin. Fără să mă gândesc am comandat 2 Lbs. (aprox. 1 kg.) şi am sosit acasă victorios cu “prada”. Arăta excelent. Nu a durat mai mult de doua minute de la aruncarea câtorva fileuri în tigaia incinsă, că întreaga bucătărie plus sufrageria, s-au umplut de-un miros îngrozitor de chimicale, peşte mort şi antibiotice – da, puteai mirosi streptomicina!
Le-am gătit până la capăt, după care am gustat prudent dintr-una: am scuipat mizeria afară, mai repede decât puteam spune “peşte“! Am pus restul în pungă şi m-am întors la magazin a doua zi, cu întrebarea “ce vindeţi voi aici?“ Cu o mutră spăşită, vânzătoarea a scos cutia de carton din care punea fileurile în vitrină, pentru a vedea pe ea scris cu litere negre “Made in China”. Mi-au dat rapid banii înapoi, nu fusesem singurul care se plânsese de calitatea mărfii.
De-atunci, nu am mai cumpărat vreodată nimic alimentar, mai ales peşte, fără a întreba de unde provine, mai întâi. Am rămas neplăcut surprins să descopăr la Auchan nişte crapi-monştri, vânduţi la puţin peste 7 lei/kg. Cerând informaţia, am aflat că proveneau din …China. Nu am nimic în particular cu orientalii, dar se pare că la ei, standardele de calitate sunt inexistente, mai ales când vine vorba de mâncare. Cine să cuantifice daunele aduse sănătăţii noastre, după o masă de peşte săptămânala, dacă noi nu dăm atenţie la ce mâncăm?
Cultivat industrial în Vietnam de-a lungul râului Mekong , pestele Pangas sau pangasius (cum il stim noi ), a fost introdus recent pe piaţa. Intr-o foarte scurtă perioadă de timp, acesta a crescut în popularitate în Franţa si in intreaga Europa. Francezii infuleca pangasius, ca si cum ar fi ultima lor masa. E un peste foarte accesibil ca pret (relativ ieftin), se vinde mai ales ca fileuri fara oase şi are o aroma şi textura neutra (blanda); mulţi l-ar compara cu codul. Desi unii oameni il gasesc gustos, de fapt, ceva este extrem de neplăcut.

Citeste tot articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu