duminică, 31 ianuarie 2010

Ce mai stim despre ceapa

Textul de mai jos l-am primit prin e-mail si nu cunosc autorul acestui text. Conţine informaţii interesante despre această plantă legumicolă foarte mult folosită la mâncare: foarte multe reţete culinare încep cu enumerarea ingredientelor cu ceapa. Suntem indemnaţi să facem nişte experienţe pentru a proba cele spuse de autor, care desigur nu ne costă nimic. Dar celebrul Murphy, ne spunea undeva, candva, ca daca o experinta, reuseste si a doua oara, atunci ceva nu este in regula. Glumeam. Eu, pana acum foloseam ceapa altfel, atunci cind nu puteam sa o maninc pe toata: fara sa o curat, taiam din ea o bucata, restul cepii ramanand acoperita cu frunzele ei si o puneam in camara. E drept ca nu am patit nimic. Sau oate nu am observat. Poate ca m-a ocrotit soarta sau nu erau microbi si bacterii in camara. Voi fi mai atent de acum incolo si voi face si experienţa cu furculita. Cred ca-si va schimba culoarea si de la oxidarea metalului din care e alcatuita furculita. Imi amintesc acum si obiceiul ca, inainte de a o manca, ceapa era zdrobita cu pumnul: cica in acest fel ceapa nu mai ustura. Tot acum imi mai amintesc scena dintr-un film italian, in care, opersoana care era in inchisoare, ceruse sa i se aduca vreo doua sau trei kilograme de ceapa, iar atunci cind le primeste incepe sa le manince ca pe mere. Formidabil stomac avea. Actorul desigur, daca a ramas cu ceapa in stomac. Despre E-urile care sunt conţinute in diferite alimente am mai vorbit, dar vazand cum este prezentata in texul de mai los maioneza, nu am putut sa nu ma gandesc la faptul ca ea nu ne omoara (sau ma rog neafecteaza sanatatea) din cauza bacteriilor care in mod normal ar trebui sa se dezvolte in gălbenusul de ou (pe care de fapt nu-l contine) ci ne afecteaza sanatatea prin E-urile pe care le conţine. Daca stau sa ma gandesc, e cu mult mai sanatoasa o ceapa mincata in orice conditii, decit E-urile care ne zambesc de pe etichetele si din produsele pe care suntem indemnati cu zambetul pe buze sa le mancam. Va doresc sa mai aveti pofta buna si sa faceti experientele care vi s-au propus mai jos!

Cititi tot articolul aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu