duminică, 25 mai 2008

Despre HAUSMEISTER

Doresc in continuare, ca prin acest blog sa impartasesc cunostintele mele si celor care vor dori sa apeleze la experienta mea. Sunt o gramada de ani in care am invatat sa fac si bune dar am facut si rele pentru ca nu am stiut cum se fac cele bune. Nu totdeauna am avut pe cineva linga mine care sa aiba idee cum se face cutare sau cutare lucru sau lucrare. Am invatat multe din carti dar si punind in practica cele invatate din carti. Sunt momente cind ai dori sa faci singur un anumit lucru, ai indeminare, iti stau sculele in mina, cum se spune, dar nu stii cum sa faci. Sau stii sa faci, dar nu ai scule si investitia in scule e un alt bai al ,,bugetului de austeritate".
Daca nu am stiut, nu am fost sigur pe mine, sau nu am avut ceea ce imi trebuie, am chemat meseriasul. Asta daca ,,bugetul de austeritate" mi-a permis-o. Dar inainte de asta, incercam sa stiu cite ceva despre ceea ce trebuia de facut. Eu citeam cursul in particular, teoria care va sa zica, iar cind venea meseriasul, aveam seminarul, treaba practica. Nu sa faci neaaparat tu, dar sa vezi cum se face.
Si mai este un alt aspect pe care l-am observat la meseriasi: daca ,,te simt" ca nu esti in afara problemei, ca ai idee ce face el acolo, atunci nu se baga sa te fenteze, sa ta imbrobodeasca. Am intilnit unii care erau prea putin comunicativi, deloc vorbareti. Nu-ti raspundeau la intrebari de genul : ,,Dar de ce ati facut asa?" Raspunsul venea uneori sec si oarecum dur, alteori mai politicos, mai hitru: ,,Acum vreti sa va invat si meseria mea? Am atitia ani de meserie si inca nu o stiu nici eu bine" .
Doresc sa postez in continuare cunostintele mele despre tot ceea ce e in legatura cu casa, in general, sau cea ce se poate petrece in casa. Ca este un simplu apartament, casa la tara sau casa in oras, sau este o casa in curs de constructie. Totul in masura posibilitatilor, priceperii si cunostintelor mele.
Dar sa trecem la fapte. Doresc sa fiu de folos intr-un fel sau altul tuturor care deschid acest sait.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu